ویزا تحصیلی اسپانیا

 

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا هستند به احتمال زیاد نیاز به دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا دارند. اسپانیا هر ساله پذیرای هزاران دانشجو به دانشگاه ها و کالج های خود است و اعتبار آموزشی آن در سطح جهانی مشهور است. به همین دلیل است که اسپانیا یک مقصد تحصیلی برتر برای کسانی است که می‌خواهند تحصیلات باکیفیتی دریافت کنند و در عین حال از آب و هوا، فضای باز عالی و فرصت‌های متعدد اسپانیا لذت ببرند. اگرچه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حوزه شنگن  واجد شرایط سفر بدون ویزا به اسپانیا هستند، شهروندان سایر کشورها باید قبل از واجد شرایط شدن برای ادامه تحصیل در اسپانیا، ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنند.

انواع ویزای تحصیلی اسپانیا

انواع مختلف ویزا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسپانیا هستند در دسترس است. نوع ویزای مورد نیاز شما به ملیت و مدت زمان برنامه شما بستگی دارد. در این مطلب به چند نوع آن خواهیم پرداخت.

ویزای تحصیلی اسپانیا

 

ویزای دانشجویی شینگن (کمتر از 3 ماه)

دانشجویان بین المللی از کشورهایی غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ( EEA) باید برای دوره های کوتاهتر از 90 روز برای ویزای دانشجویی شینگن درخواست دهند.

از سوی دیگر، دانشجویان کشورهایی که برای سفر به اسپانیا تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند، واجد شرایط ادامه تحصیل در اسپانیا بدون درخواست ویزا هستند (در صورتی که دوره تحصیلی کمتر از 90 روز باشد).

ویزای دانشجویی کوتاه مدت (3 تا 6 ماهه)

ویزای دانشجویی کوتاه مدت یا ویزای 180 روزه نوع D به دانشجویان این امکان را می دهد که دوره تحصیلی را طی کنند که حداکثر 180 روز (3 تا 6 ماه) طول می کشد. این ویزاهای دانشجویی فرآیند درخواست پیچیده تری دارند و قابل تمدید نیستند. از طریق این ویزا ، دانشجو می تواند هر دوره کوتاه مدتی را بگذراند. اگر طول دوره بیش از 180 روز باشد، دانشجو باید برای ویزای دانشجویی بلند مدت به اسپانیا اقدام کند.

ویزاتحصیلی بلند مدت (بیش از 6 ماه)

پس از اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا، دانشجویان بین المللی نیز باید ظرف یک ماه پس از ورود برای دریافت کارت اقامت دانشجویی اقدام کنند.ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا به شما این امکان را می دهد که دوره های بیش از شش ماه را در اسپانیا بگذرانید. شما واجد شرایط ثبت نام در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خواهید بود و در طول دوره تحصیلی خود در اسپانیا اقامت خواهید داشت. فرآیند درخواست برای این نوع ویزا نسبت به نوع ویزاهایی که قبلا ذکر شد نیاز به مدارک بیشتری دارد. شما باید مدرکی مبنی بر منابع مالی و بیمه درمانی ارائه دهید.

پس از اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا، دانشجویان بین المللی نیز باید ظرف یک ماه پس از ورود برای دریافت کارت اقامت دانشجویی اقدام کنند.

 

نحوه دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا

برای دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا، ابتدا باید در دوره یا برنامه انتخابی خود در اسپانیا پذیرش بگیرید. نامه پذیرش یکی از الزامات ویزای دانشجویی است. پس از اخذ پذیرش، باید با سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود یا نزدیک ترین کشور به کشور خود تماس بگیرید تا مدارک و درخواست خود را ارسال کنید.

 

مدارک مورد نیاز اقدام برای پذیرش دانشگاه های اسپانیا

  • مدارک تحصیلی (داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید ورازت علوم برای مقطع کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و یا دیپلم  برای مقطع کارشناسی)
  • مدارکی دال بر تسلط به زبان (انگلیسی یا اسپانیایی)
  • مدارک هویتی (پاسپورت-با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان ورود به اسپانیا- ، شناسنامه، ۲ قطعه عکس ۳‍‍*۴)
  • مدارک مالی شامل پرینت حساب بانکی
  • مدارک مشخص‌کننده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
  • بیمه‌نامه درمانی از شرکت اسپانیایی
  • گواهی سلامت
  • عدم سوپیشینه
  • گواهی رسمی پرداخت هزینه های تحصیلی دوره مربوطه
  • در برخی از موارد سفارت تعهد نامه محضری از والدین متقاضی برای پشتیبانی مالی را الزامی می داند.
  • رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت

نکته 1: برای دریافت پذیرش از برخی دانشگاههای اسپانیا داشتن مدرک زبان الزامی نیست. اما داشتن مدرک برای متقاعد کردن سفارت ضروری است.

نکته2 : اخذ پذیرش دوره کارشناسی از دانشگاههای دولتی اسپانیا نیازمند  مدرک زبان اسپانیایی است، چرا که در اسپانیا نیز مانند ایران آزمون سراسری وجود دارد و این آزمون که به نام Selectividad شناخته می شود به زبان اسپانیایی است.

نکته3: اخذ پذیرش دوره دکترا از دانشگاههای دولتی اسپانیا، نیازمند معدل و ریز نمرات بالایی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

از اینرو آسان ترین روش برای دریافت ویزای تحصیلی در اسپانیا، اقدام برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد است.

لازم به ذکر است که دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری پس از اتمام دوره خود در یکی از دانشگاه های اسپانیایی، 3 ماه فرصت دارد تا با ارایه قرارداد کار، کارت اقامت خود را تبدیل به اقامت با حق کار کنند.

دریافت ویزای دوره زبان اسپانیایی در دانشگاهها یا کالج های خصوصی اسپانیا

یکی دیگر از شیوه های اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا ، شرکت در دوره های زبان در اسپانیا است. در این روش متقاضی می تواند بدون مدرک زبان، با ثبت نام در دوره های زبان ویزا بگیرد.

متقاضیان با ثبت نام در دوره های کمتر از 9 ماه صرفا می توانند، ویزا کوتاه مدت دوره آموزشی را دریافت کنند. بنابراین طول مدت دوره باید بیش از 9 ماه باشد.

یکی از امتیاز های مجموعه داریوش مهاجر با وجود دفتر مادرید ارتباط مستقیم با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر اسپانیا به ویژه دانشگاه کمپلوتنسه مادرید (بزرگترین دانشگاه اسپانیا) Https://www.ucm.es/ccee است.

حق کار دانشجو در زمان تحصیل

شما می‌توانید مانند سایر دانشجویان،با دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا اجازه کار دانشجویی در اسپانیا را داشته باشید. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. و در مقطع کارشناسی ساعات اجازه کار 10 ساعت می باشد.

همچنین شما می‌توانید در این مدت با ثبت شرکت در اسپانیا، کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کرده و به عنوان یک کارآفرین در این کشور مشغول به کار شوید.

به طور کلی بعد از اتمام هر دوره آموزشی، تمدید اقامت تحصیلی در اسپانیا  همواره منوط به ثبت نام در دوره آموزشی دیگری است.

نکته: طبق قوانین اسپانیا هر شخص پس از سه سال اقامت تحصیلی یا بدون اجازه کار در اسپانیا، می تواند درخواست ویزای اقامت با حق کار کند

امکانات و موقعیتهایی فراهم شده پس از اتمام دوره های زبان اسپانیایی در اسپانیا

پس از اتمام دوره زبان اسپانیایی در اسپانیا، شما می‌توانید بدون نیاز به بازگشت به ایران، یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  1. تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا:

پس از اتمام دوره زبان، از دانشگاه‌های اسپانیا پذیرش تحصیلی دریافت خواهید کرد و با تمدید ویزای خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا (در مقاطع مختلف) اقدام کنید.

  1. کار در اسپانیا:

از یکی از شرکت‌های اسپانیا پیشنهاد و قرارداد کار دریافت کنید و با تمدید ویزای خود برای کار در اسپانیا بمانید.

  1. ثبت شرکت و بیزینس در اسپانیا:

در اسپانیا یک شرکت ثبت کنید و با راه‌اندازی کسب و کار در اسپانیا بمانید.

  1. تحصیل در یکی از کشورهای اسپانیایی زبان:

از یکی از دانشگاه‌های کشورهای اسپانیایی زبان، پذیرش تحصیلی دریافت کنید و با دریافت ویزای آن کشور از داخل خاک اسپانیا، برای ادامه تحصیل در آن دانشگاه اقدام کنید.

  1. کار در یکی از کشورهای اسپانیایی زبان:

از یکی از شرکت‌های کشورهای اسپانیایی زبان، پیشنهاد کار (Work Permit) دریافت کنید و با دریافت ویزای آن کشور از داخل خاک اسپانیا، برای کار در آن کشور اقدام کنید.

ویزای دانشجویی اسپانیا

ارائه ی خدمات ویزای دانشجویی

شرکت داریوش مهاجربا توجه به وجود دفترمستقیم در مادرید آماده ی ارائه خدمات ویزا تحصیلی اسپانیا به شما عزیزان است.

  • مشاوره کامل در تمام مراحل
  • وکیل رسمی اسپانیایی از ابتدای اقدام به تهیه مدارک تا زمان دریافت ویزا
  • مشاور و کارگزار ویژه پروژه در ایران برای پیگیری کلیه امور
  • مشاوره در خصوص انتخاب دانشگاه متناسب با شرایط شخص
  • پیگیری و اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • گرفتن وقت از سفارت اسپانیا
  • ارسال مدارک برای مترجم رسمی از هر نقطه کشور ( هزینه ترجمه مدارک بر عهده متقاضی است)
  • مشاوره برای انتخاب محل اقامت
  • همراهی برای دریافت کارت اقامت
  • ارایه راه حل برای پرداختی های دانشگاه با توجه به محدودیت های بانکی